Saker vi glömmer på jobbet

Saker vi glömmer på jobbet

Vad glömmer vi oftast på jobbet? Jo, att svara på mail (även viktiga mail) och att ringa upp personer man lovat att ringa.
Det visar en undersökning gjord av ett brittiskt kontorsföretag.
Kontorsanställda glömmer i snitt fem saker om dagen som påverkar deras jobb.
Lunchlådan och lösenord är andra vanliga missar. För att inte tala om att glömma papper i printern.
För mycket att göra och stress är de vanligaste orsakerna till glömskan, enligt personer som svarade på undersökningen.
Företaget tog också reda på vad människor glömmer privat. Namn, att vattna blommor och tömma tvättmaskinen är vanligt.
Här är hela listan på de 18 vanligaste sakerna både på kontoret och i hemmet.

1. Ringa tillbaka
2. Svara på mail
3. Personers namn
4. Gratta på födelsedagar
5. Ladda telefonen
6. Lösenord
7. Ta mat från frysen
8. Vattna blommor
9. Hämta utskrifter från printern
10. Ta med soporna
11. Tömma tvättmaskinen
12. Posta brev
13. Lunchlådan
14. Spela in tv-program
15. Nycklarna
16. Stänga av väckarklockan på helgerna
17. Glasögon
18. Plånboken

Undersökningen är gjord 2011 av Avery Office and Consumer Products. 2 000 personer tillfrågades.

Artikeltext 4

Dela/spara:  
| Fler

Skriv din tankspridda berättelse...




 

 
 
Nedan kan du läsa några tidigare berättelser:
4 inlägg.
Jens skrev den 2021-09-28
Jag och en kompis har slutat använda google-sök när vi inte kommer ihåg namn på kändisar och tänker oj, vad hette han eller hon nu igen. Vi försöker komma ihåg namnen utan Google. Vi vill träna vårt eget eget minne att komma ihåg saker.

Beställ en föreläsning

Det finns både till företag, skola och föreningar.
Se själv

 

Se de roliga filmerna

Multitaskare ramlar i bassängen .
Dam tappar tråden.
Ordning i modern konst.
Ficktjuv lurar hjärnan.
Auktion med klubbfadäs.

Sådant vi glömmer

Många glömmer att svara på mail på jobbet, även viktiga mail, visar en brittisk studie. Se listan på 18 saker vi oftast glömmer.

Slöseri med tid

Gissa hur många timmar svenskar letar efter saker på sina arbetsplatser.

Läs det hårresande svaret!